بازی نزار ماهی کوچولو عقب بمونه

سلام در این جلسه قصد داریم با استفاده از یک عدد سوییچ  و برد Arduino uno  و نرم افزار S4A یک بازی بسازیم طوری که اگه سوییچ  فشرده  شد ماهی به جلو بره و اگه سوییچ فشرده نشدماهی عقب بره.

در صورتی که هنوز با  نرم افزار S4A آشنایی ندارید میتونید آموزش های قبلی این نرم افزار رو مشاهده کنید و در صورتی که این نرم افزار رو روی سیستمتون نصب نکردید میتونید با رفتن به قسمت نرم افزار ها این نرم افزار رو دانلود کنید.

قطعات مورد نیاز:

 

۱-برد مخصوص نرم افزار S4A : Arduino uno

۲-کابل برد مخصوص نرم افزار S4A

۳-یک عدد LED

۴-یک عدد سوییچ

۵-یک عدد مقاومت ۱ کلیو اهم

 

شماتیک و اتصالات:

 

switch led 1 e1599285894675 300x133 - بازی نزار ماهی کوچولو عقب بمونه

 

سوییچ رو پول آپ میکنیم و پایه مثبت رو به ۵V و منفی رو به GND وصل میکنیم.

پایه خروجی دیجیتال سوییچ هم به پایه دیجیتال ۲ برد وصل میکنیم.

 

نحوه قرار دادن بلوک ها در نرم افزار S4A:

 

Capture 2020 09 03 09 51 13 721 300x169 - بازی نزار ماهی کوچولو عقب بمونه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.